رفع مشکلات واحدهای تولیدی با پیگیری دستگاه قضا/ جلوگیری از تعطیلی ۷ کارخانه و احیای ۵ واحد تولیدی در 9 ماهه سال 1401/ ایجاد اشتغال برای ۴۵۰ نفر توسط دادگستری استان کردستان

7:57 - 10 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۱۳۶۱۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت:  با همت و حمایت دستگاه قضایی استان کردستان در 9 ماهه سال 1401 از تعطیلی ۷ واحد تولیدی استان جلوگیری و همچنین  ۵ واحد تولیدی نیز احیا شده و به چرخه تولید بازگشته‌اند.

خبرگزاری میزان – حمایت های ویژه به منظور فعال سازی کارگاه ها و کارخانه های تعطیل شده همچنین راه اندازی مجدد خطوط تولید و بازگشت بسیاری از کارگران بیکار شده به کارخانه ها از اولویت‌های مهم دستگاه قضا به شمار می رود و این امر با جدیت نیز دنبال می‌شود.

در همین راستا با پیگیری و هماهنگی هایی که دستگاه قضایی در راستای احیاء و بازگشت واحدهای تولیدی تعطیل شده و یا واحدهای ورشکسته  داشته است باعث شده که بسیاری از مشکلات اداری، حقوقی و قضایی واحدهای تولیدی در کشور رفع و به چرخه تولید باز گردند و این مهم در دوره تحول و تعالی با شتاب بیشتری در حال انجام است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱ هجری شمسی، سال جدید را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند که با توجه به شعار سال، حمایت حقوقی و قضایی از شرکت های دانش بنیان در دستورکار دستگاه قضا قرار گرفته شد به همین منظور نیز اقدامات موثری در قوه قضاییه صورت گرفته است.

همچنین رئیس قوه قضاییه در اولین جلسه شورای عالی قوه قضاییه در 8 فروردین ماه «تحقق شعار سال و حمایت کامل و همه‌جانبه از تولیدکنندگان و کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان»  را یکی از  ۱۵ اولویت دستگاه قضایی در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد و در همین رابطه به تمام مسئولان قضایی در سراسر کشور دستور داد که نسبت به «تحقق و جامه عمل پوشاندن به شعار سال و حمایت کامل و همه‌جانبه از تولیدکنندگان و کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان» اهتمام ویژه داشته باشند.

رئیس دیوان عالی کشور نیز 27 فروردین ماه بر نقش مهم قوه قضاییه در تحقق شعار تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین، تأکید کرد و گفت:  نقش دستگاه قضا در این رابطه بسیار تأثیرگذار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در تاریخ  ۴ تیر1401 در نشست با تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان با اشاره به آمادگی دستگاه قضا برای ارائه هر نوع کمک و مساعدت به تولیدکنندگان و کارآفرینان و فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: شما رؤسا و اعضای هر صنف می‌توانید افراد امین و دارای حسن شهرت صنف خود را به ما در دستگاه قضایی معرفی کنید تا آنها با همکاری و مساعدت همکاران ما، به بررسی و رفع مسائل اولویت‌دار صنف مربوطه بپردازند.

مصمم به حمایت از تولید داخل و مساعدت دولت بیش از گذشته هستیم

رئیس عدلیه در تاریخ 21 شهریور1401 در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با بیان اینکه دستگاه قضایی مصمم است بیش از گذشته به حمایت از تولید داخلی و مساعدت دولت در این عرصه مبادرت ورزد، گفت: قوه قضاییه طی سال‌های گذشته به امر حمایت از تولید و کمک به دولت از این طریق پرداخته است؛ اما درصدد است این حمایت و کمک را بیشتر، منسجم‌تر و هدفمند‌تر دنبال کند و بر همین اساس به همه بخش‌ها و سازمان‌های قضائی مأموریت می‌دهم در راستای حمایت از تولید داخل، جهش تولید، رفع موانع کسب‌وکار، اشتغال‌زایی، جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های تولیدی و صنعتی اقدامات مقتضی و لازم را ترتیب دهند.

وی در همین راستا بیان کرد: اگر بنگاهی تولیدی و صنعتی دارای مشکل حقوقی و قضایی است، مسئولان قضایی ذیربط باید به‌گونه‌ای تدبیر کنند که رسیدگی به مسائل حقوقی و قضایی واحد و بنگاه مزبور، خللی در فرآیند تولید و اشتغال آن ایجاد نکند؛ از این پس اگر در این زمینه همکار قضائی ای، این مقوله را رعایت نکرد، مواجهه اداری با وی فقط در حد توصیه باقی نخواهد ماند؛ همچنین باید در مراکز قضائی مربوطه در جهت کمک به بازگشایی واحدهای تولیدی تعطیل‌شده اقدامات مقتضی را انجام دهیم و در تأمین تجهیزات و مواد اولیه کارگاه‌ها و کارخانجات نیز مساعدت‌های لازم را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار جمعی از صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان استان خراسان جنوبی  ۱۹ آبان ۱۴۰۱  این قول را می‌دهم که در راستای رفع مشکلات شما اصحاب تولید و صنعت، تلاش‌ها و اقدامات لازم را انجام دهم؛ آن مشکلاتی که مستقیم مربوط به قوه قضاییه است را بیشتر و متمرکزتر مدنظر قرار می‌دهم و مسائلی را نیز که مستقیما به دستگاه قضایی مربوط نیست به عنوان رئیس قوه قضاییه با مقامات و مسئولان سایر قوا مطرح می‌کنم.

جلوگیری از تعطیلی ۷ واحد تولیدی و احیا ۵ واحد تولیدی در 9 ماهه سال 1401

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی در گفت‌‍‌‌وگو با میزان، درباره حمایت دستگاه قضایی استان کردستان از واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها گفت: در راستای تأکیدات ریاست قوه قضاییه و اجرای سند تحول قضایی ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان کردستان، پیگیر مشکلات کارخانه‌ها و واحدهای شرکت‌های تولیدی استان بوده و در چارچوب قوانین و مقررات از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری می‌کند همچنین این ستاد بررسی مشکلات و رفع موانع تولید واحدهای صنعتی و تولیدی را در دستور کار قرار می‌دهد.

وی افزود: رویکرد مجموعه قضایی استان حمایت از چرخه تولید و اشتغال است و بر همین اساس یکی از کارهای ویژه‌ دادگستری استان فعال‌سازی شرکت‌های تولیدی ورشکسته است و در این مسیر از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد زیرا رونق تولید در استان بسیار اهمیت دارد بنابراین این موضوع را به صورت ویژه پیگیری خواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی بیان کرد: یکی از اقدامات دادگستری استان سرکشی و بازدید از واحدهای تولیدی، صنعتی و شرکت‌های دانش بنیان است که این اقدام کمک موثری به رفع مشکل واحدهای تولیدی و یا احیای آن‌ها کرده است.

 وی در ادامه گفت:  با همت و حمایت دستگاه قضایی استان کردستان در 9 ماهه سال 1401 از تعطیلی ۷ واحد تولیدی استان جلوگیری و همچنین  ۵ واحد تولیدی نیز احیا شده و به چرخه تولید بازگشته‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت:  معضل بیکاری از دلایل عمده ورود پرونده به دادگستری است بنابراین اگر از اشتغال حمایت شود بر اساس مقررات و قوانین از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری می کند در همین راستا دادگستری استان در 9 ماهه سال 1401  برای ۴۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *